Saturday, August 13, 2011

Cara Mudah Pakai Shawl Crumple





Hi, hari ini kami akan tunjuk cara-cara memakai shawl crumple, cara ni cumalah salah satu cara memakai shawl crumple je, ikut creativity masing-masing nak pakai cara macamana ok? pada yang baru nak cuba-cuba pakai shawl macam ni, boleh la cuba cara pakai macam kat bawah ni ok? kalau dah pandai, boleh la pakai ikut citarasa dan keselesaan sendiri...






1# Pinkan selendang seperti biasa dan pastikan sebelah kanan lebih panjang dari sebelah kiri, ikut suka yang mana lebih selesa la yer ;)



2# Kemudian, yang bahagian panjang selendang di ke belakangkn untuk lebih mudah, tarik bahagian yang pendek tadi pin kan ke bahu kanan.

Kemaskan pin untuk bahagian kiri juge dan bahagian depan tudung akan kelihatan seperti bentuk triangle/tiga segi...



3# Then, bahagian selendang yang panjang tadi tu, kita tarik untuk di lilit di atas kepala pulak. Adjust2 pastikan kemas



4# Jadilah seperti gambar sebelah ni :)



5# Yang selebihnya tu, kita selitkan je di bawah dagu dengan kemas atau untuk keselamatan pinkan dengan jarum peniti k...



6# Siap dah...mudah kan? Xsampai 5 minit pun =p

Selendang ni xperlu di gosok, sebab material dia memang untuk di lilit, cara nak jaga/simpan pun kita just gulung2 then sangkut je kat hanger....~~


P/s ; maaf lupe nk letak credit blog orang asal..

No comments: