Friday, August 19, 2011

Sam dan DOL

SAM: Kenapa kamu cakap minum susu segar boleh bawa maut?

DOL: Sebab semalam semasa aku tengah minum,lembu tu terajang aku. Nasib baik tak mati.  

------------------------------------------------------ 

SAM: Apasal ko marah kat tokey kedai 2 Ringgit tu? 

DOL: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6 ringgit. Kata kedai 2 Ringgit  


------------------------------------------------------  


SAM: Kau kata binatang peliharaan kau mati lemas? Mana kau tau dia mati lemas? 

DOL: Sebab aku bela ikan emas. aku jumpa ia mati dalam air!  


------------------------------------------------------  

SAM: Semalam aku nampak hantu! 

DOL: Uih! kau terkejut tak? 

SAM: Taklah.... hantu tu yang terkejut tengok aku. 

DOL: Mana kau tahu? 

SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam jer....  

------------------------------------------------------  

SAM: Apasal kopi yang kau buat ni rasa masin? 

DOL: Gula dah habis! SAM: Yang kau pergi campur garam apasal? DOL:Kan aku kata, sebab gula dah habislah  

------------------------------------------------------  

SAM: Aku tengok kau beberapa hari ini "candle light dinner" dengan bini kau, mesti dia suka. 

DOL: Dia marahlah. Aku lupa nak bayar bil elektrik, api rumah aku dah kena potong!  

------------------------------------------------------  

SAM: Aku ada AIDS? mana ada... 


DOL: Aku baca 1 dari 10 orang kat Negara ni ada aids. Aku dah tanya 9 orang, semua tak ada aids, kau orang ke 10, tak payah tanya, aku dah tahu... 
 
------------------------------------------------------  

SAM: Dol, aku dengar bunyi batuk kau makin teruk!

DOL: Iya ke? kalau macamni aku kena banyak berlatih agar dapat batuk dengan lebih baik lagi.  

------------------------------------------------------  

SAM: Dah dua kali perompak yang sama datang merompak kedai kita. 

DOL: Tu lah aku dah cakap kat kau,jangan pasang signboard "SILA DATANG LAGI"

SinChan dan Cikgu!

Guru : Kenapa awak lambat?http://matcuoi.com

SinChan : Kerana ada papan tanda

Guru : Papan tanda mana?http://matcuoi.com

SinChan : la~ kat situ kan ada tulis"Sekolah di hadapan,Jalan perlahan."

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Guru : SinChan,macam mana awak eja *BUAYA*?

SinChan : "B-O-O-W-A-Y-A"

Guru : ish~ bukan. salah tu

SinChan : Mungkin itu salah,tapi cikgu tanya saya macam mana saya mengeja nya,macam itulah yang saya eja!http://matcuoi.com

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Thursday, August 18, 2011

G-Dragon's birthday


Happy birthday GD !!!
Assamualaikum to VIP...
ahhh terlupe ari birthday GD^^..
HAPPY BIRtHDAY G-DRAGON/KWON JI YONG aka OUR LEADERRRRRR~~~!!!
ahhh Malaysia gune #itsGDay huhu...good bleas

PHOTO gif


Wednesday, August 17, 2011

new group Chocolat ^^

Tia
===
Date of Birth: 15/03/1997
Height: 171cm
Weight: 50kg
Hobbies: Singing, dancing, taking photos
Skills: Modeling, Prague-style dance
Melanie
======
Date of Birth: 05/05/1997
Height: 162cm
Skills: Cheerleading
Juliane
======
Date of Birth: 12/12/1993
Height: 168cm
Hobbies: Dancing, exercising, watching movies
Skills: Sports, trampoline


Monday, August 15, 2011

^_^ suka suki benci





Tumblr_luo8aa90cg1r61z2bo1_400_large
http://matcuoi.com





sy ske ble awk like komen sy
sy ske ble awk like pic sy
sy ske ble awk komen status sy
sy ske ble awk post something at wall sy..
sy agy ske ble awk webcam ngn sy
sy pling ske ble awk like komen lelaki yg b'komen ngn sy
sy sgt ske ble awk jelez
n sy arap mnde ni akn ttp n kekal mcm 2..
http://matcuoi.com
sy bnci ble awk sorok sesuatu dri sy
sy bnci ble awk mle xpdulikn sy
sy bnci ble awk sebok ngn pompuan laen
sy bnci tgk awk komen pic pompuan
sy bnci ble awk ad sorok someone dri sy
sy pling bnci ble awk tipu sy
sy sgt bnci ble awk curang blkng sy
http://matcuoi.com
sy tkot ble tgk pic awk ngn pompuan laen 
sy tkot ble awk maen2 kn perasaan sy
sy agy tkot kalo awk da mle bosan ngn sy
sy pling tkot ble awk lpe sy
sy sgt tkot awk tinggalkn sy

P/S: Kalo awk nk tinggal kn sy sbnar nyer xkesah cme sy akn rindukn awk.. cz sy xrisau byk ag lelaki d luar sane.. 

awk faham ke maksud i love you??



Tumblr_luf2agw0lp1qa5dcno1_500_large
perkataan yg slalu kuar dri mlut sng kekasih..
sy syg awk
sy cintakn awk
i love you
p tol ke 2 perasaan die yg sbnar at ite?

tol ke awk syg sy??
awk tpu sy..
awk mara sy
awk majuk ngn sy 
awk xlyn sy
awk curang
2 ke tnde2 yg awk pham mksud sy syg awk yg slalu awk kte kn kpde sy??

sy syg awk ker??
sy slalu ingt at awk
sy slalu mengalah ngn awk
sy xpnah mara awk
sy setia at awk
sy terima awk seade nyer..
p awk.. kecewakn sy..
awk mempermaen kn sy?? npe awk?? pe slh sy at awk??

dan memtuskn utk mninggal kn awk.. 
sy memilih perpisahan awk xpnah mnghlng
awk bia kn sy..

p skunk bru awk dtg alek at sy..
awk merayu at sy tok kembali kpde awk npe??? 
npe bru skunk awk kmbali kpde sy.. 
sblum ni awk mnsia2 kn sy..
awk slalu wt sy mengis p awk xpnah mempeduli kn smua 2..
sy mara awk cz awk sebok lyn pompuan laen da laa lnsung xpduli kn sy.. spe makwe awk dorg ke sy?? awk mara sy alek awk kte sy ni control idop awk..
sy cme nk kn perhatian dri awk 2 je wak...
sy nk ite mcm mse mle2 kapel smua nyer ok jer.. p skunk awk da brubah
awk xambil pduli psl sy
sy sakit ke, sy sdiy ke, sy ad mslah ke, sy gado ngn kwn awk ke..
awk xpnah ambil pduli kn.. nk kte awk xtau sy ad ngadu at awk cme awk jer wt bdoh mcm xde mnde yg jdi
awk tau xnpe sy bgy tau awk ngn arapan wlaupon xde spe pduli sy awk ad ngn sy..
p x awk xpduli pon awk sebok ngn idop awk je.. sebok ngn kwn awk sebok ngn pompuan laen.. npe?? sy ni xpnting ker..
n skunk sy lpas un awk ngn b'besar aty awk tau.. sy ske ngn keadaan awk skunk mnghrap pde sy.. mcm sy wt at awk dlu p lnsung xpduli kn skunk awk rse laa alek mcm ne sakit nyer org yg ite syg xpduli un ite.. t'blas gk smua nyer...
^_^ stiap pertemuan ad perpisahan so jika org yg korg syg tinggalkn korg never give up ok.. byk agy org yg lbiy elok dri dorg ley gnti tmpt dorg at aty korg bia pon sush tok d lakukn jgn b'hnti mncbe melpas un org yg mcm 2... sekian ^_^!!

Memory :(

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
di sini Atin nk ckp...atin baru tahu bertapa rindunye atin dengan kawan2 lame kat SMK Desa Tun Hussein Onn...... 
 
mmg rindu2 yg amat lah hihi^^....sbb ape yela kat situ sejak mule msok sekolah lg kan mestilah byk kenangn kan^^...
atin nk ckp tentang kwn karib atin yg boleh atin percaya..iaitu ernest ^^...die lah kwn karib atin walo pun rapat 2 tau je..tp dlm 2 tau lah kami byk kenangan.ernest ni muke mcm cine tp jgn salah faham..die bukn cine la haha..die kadazan...die comelkan hahah.. klo ikutkan tahun 2011 ni lah yg amat bermakne hihi..walo pun kami ni berbeza budaya/agama..tp kami seperti adik beradik ^^...klo nk tau kami ni ad panggilan hihi...ernest is PENYU and me is PINGU hahah.. klo trakmark pulak,ernest-SENGAL, klo atin pulak NGENG huhu^^..xh pe2 kan hahha...hmmm nk ckp la...lepas je atin pindah atin xde sape2 dah nk berbual ngn atin....atin dh tingglkan ernest,syitah,engku dn izzati T^T...sedih mmg la sedih x kan gembira kot= =' hihi..kidding lol......
dgr kate pulak ernest dh nk pindah jauh dari kwn ...die terpakse pindah sabah balikT^T...sbb mungkin ayh die dh abis pencen tentera kot x silap la....mesti kwn2 yg lain pun sedih gk sbb ernest dh xde kat KL.....
hmmm smpai sini je la atin nk ceritekan..sbb klo cite pnjang ramai yg xkan phm punye ayat2 ni hahaha..merapu2 je ayat atin ni huuaaa^^...
bye2.....

Saturday, August 13, 2011

Cara Mudah Pakai Shawl Crumple





Hi, hari ini kami akan tunjuk cara-cara memakai shawl crumple, cara ni cumalah salah satu cara memakai shawl crumple je, ikut creativity masing-masing nak pakai cara macamana ok? pada yang baru nak cuba-cuba pakai shawl macam ni, boleh la cuba cara pakai macam kat bawah ni ok? kalau dah pandai, boleh la pakai ikut citarasa dan keselesaan sendiri...






1# Pinkan selendang seperti biasa dan pastikan sebelah kanan lebih panjang dari sebelah kiri, ikut suka yang mana lebih selesa la yer ;)



2# Kemudian, yang bahagian panjang selendang di ke belakangkn untuk lebih mudah, tarik bahagian yang pendek tadi pin kan ke bahu kanan.

Kemaskan pin untuk bahagian kiri juge dan bahagian depan tudung akan kelihatan seperti bentuk triangle/tiga segi...



3# Then, bahagian selendang yang panjang tadi tu, kita tarik untuk di lilit di atas kepala pulak. Adjust2 pastikan kemas



4# Jadilah seperti gambar sebelah ni :)



5# Yang selebihnya tu, kita selitkan je di bawah dagu dengan kemas atau untuk keselamatan pinkan dengan jarum peniti k...



6# Siap dah...mudah kan? Xsampai 5 minit pun =p

Selendang ni xperlu di gosok, sebab material dia memang untuk di lilit, cara nak jaga/simpan pun kita just gulung2 then sangkut je kat hanger....~~


P/s ; maaf lupe nk letak credit blog orang asal..