Wednesday, February 15, 2012

Ada Cara nak pujuk Lelaki merajuk

Tumblr_lzd1lcypjk1r1yixgo1_500_large
Ade sape - sape yang masih belum baca lagi macam mana lelaki boleh merajuk ? Korang tenguk balik ENTRY semalam . kat SINI . . . . OK la . Jom sambung balik cerita tadi . Macam mana nak pujuk lelaki merajuk ni ? 



Kenapa Si Dia Merajuk ?
Biasanya , Lelaki yang merajuk ni disebabkan berlakunya perselisihan faham antara dia dengan pasangannya . Perkara ini menyebabkan dia tak puas hati dan merajuk mengambil keputusan untuk bawa diri //merajuk dan mendiamkan diri dengan tidak membalas mesej atau malas nak jawab paggilan . Jadi ? macam mana caranya nak pujuk dia ?




1)    Beri dia perluang untuk bersendirian 
Bila lelaki ni merajuk , dia sebenarnya perlukan masa untuk menenangkan fikiran dia . Dia perlu ambik masa bersendirian untuk bagi dia fikir sedalam - dalamnya ape yang akan berlaku . So ? Dia berhak ke nak merajuk ? //pikir2 la sendiri 

2)   Sentiasa Bagi dia Sokongan / Semangat
Korang sebagai seorang pasangan yang memahami , beri dia sokongan atau semangat sikit . Kalau dia mendiamkan diri , biar jelah dia buat hal sendiri // kan senang . Kalau dia macam tu , kita dudk sahaja sebelah dia dan mendiamkan diri . Walaupun dari luaran kita tengok dia diam atau buat benda lain , tapi dalam fikirannya , dia tengah fikirkan tentang masalah yang sedang berlaku .

Tumblr_lzcvc2alrb1qcy0fno1_500_large
3)   Jangan Bertanyakan Tentang Perasaannya
Kalau dia sedang merajuk , jangan sesekali bertanyakan apa yang sedang berlaku , kenapa dia merajuk , ape perasaan dia . Elakkan diri daripada bertanyakan apa - apa dekat dia . Ini akan menyababkan dia semakin menjauhkan diri daripada kita sebab telah mengganggunya . 

4)   Buat Sesuatu Yang Menggembirakan Hati Dia 
Betul tu , Lebih baik korang menggembirakan hati korang sendiri daripada korang memikirkan perasaan dia . Sebab pada masa tu , dia perlu ruang untuk bersendirian . Jadi biarlah dia bersendirian dan gunakan masa yang ada untuk menghiburkan diri korang . 

sumber by ttgcinta 

No comments: