Tuesday, February 14, 2012

Tanda-tanda Lelaki Merajuk

Tumblr_lzb3au43lh1ql47dpo1_500_large
Hai korang ! . Dengar ni , Atin ada tips ni ^_< korang perasan tak tabiat laki ni ? HUHU kalau korang nak tau , laki ni pun sebenarnye ade jugak tabiat merajuk >_< . haha kalau korang tak perasan tak pe lah . Tapi Atin nak ada selak jab buku , terjumpa pulak tip lelaki ni >_< .. Jom baca jab kat bawah ni

Kalau korang perasan . Lelaki ni ????
Jom baca sekejab Tip ni

p/s : ape yang atin tulis ni , hanya contoh / lakunan / menaip je ye .  Biar bagi korang paham 



1)  Diam Seribu Bahasa


Dia diam je sepanjang ada dengan kita . Walaupun kita bercakap dengannya , dia hanya mengiayakan atau dia angguk kepalanya je . Dia sakit pun tak akan layan kita seperti sebelum ni . Kalau benda ni berlaku sah - sah la dia merajuk dengan kita


2)   Buat Tak Tahu 


Dia akan buat tak tahu dengan kita . Kalau kita mintak tolong dengan dia seperti kemaskan barang ke , dia buat acuh tak acuh je . Paling teruknya bila dia buat - buat tak dengar //pekak betul - betul baru tau . Ini cara protes yang paling teruk sebab dia bukan je buat kita geram tapi buat kita macam tak wujud je .


3)   Menolak Untuk Makan Bersama


Bila lelaki merajuk biasanya dia tak nak jumpa kita atau face to face dengan kita . Dia akan bagi alasan macam ni "  awak makanlah dulu , saya kenyang lagi ni , lagi pun saya dah makan dengan kawan saya tadi.... " //padahal perut lapar 


4)   Masam Muka 


Tindakan ni memang tindakan yang paling perempuan geram . Dah lah tak nak makan ngan kita , da tu nak tarik - tarik muka pulak . Tak puas hati la konon . Tapi adat la kalau orang dah merajuk . Perempuan pun lebih kurang je !


5)   Matikan Telefon Bimbit


Ha ni satu lagi tabiat lelaki . Dia tak suka diganggu bila perasaannya tengah marah . Untuk mengelakkan kita mengganggu dia , dia akan mati kan telefon bimbit dia dan bagi alasan bateri kong . Alasan dia satu je , dia tak mahu dengar suara kita takut perasan marahnya lagi kuat . //lahh , bila dah rindu call jugak last-lastnye 


6)  Menghisap Rokok 


Kalau kaum hawa yang kuat kesihatan , dia paling tak suka kalau lelaki yang kuat merokok . Sebab kalau lelaki yang merokok , bila dia perasaan marah , paling utama nak hilagkan marah , dia akan menghisap rokok . // jangan merokok OK


No comments: