Monday, March 12, 2012

Rahsia Tahi Lalat

Tumblr_lt4urhlijo1qiqke0o1_500_large

      Hahaaha .. adoi , malunye pasal artikel ni >_< . tak pasal - pasal atin nak cerita pasal benda ni hahaha . Eh ape lagi ? mari - mari kita hiburkan hari ni nak tahu rahsia hati lalat . Semua orang ada tahi lalat , betul tak ? . Kalau korang tanya atin ? haha Atin pun ada la , banyak ~ . Tak caye ? . Atin punye tahi lalat ada kat hidung , kat dagu kanan , kat ketiak pun ada tau  HAHAHA ^_< . 

     Tapi korang nak tahu apa maksud tahi lalat ni ? Macam atin la , kalau tahi lalat atin ada kat hidung , apa maksudnya ? macam mana pulak tahi lalat kat dagu ? Kalau nak tahu rahsianya baca la kat bawah ni >_<

BAHAGIAN MULUT
 Bibir atas kanan         Banyak rezeki , pandai 
 Bibir atas kiri             Ramai kawan , baik hati
 Bibir bawah kanan      Disegani orang , ramai yang suka
 Bibir bawah kiri          Pandai bicara , tak mudah kalah

 Hujung mulut kanan    Kecil rezeki , tak mudah kalah
 Hujung mulut kiri        Suka berpoya - poya


BAHAGIAN DAGU & LEHER
 Dagu bawah kanan      Jujur dan baik hati
 Dagu bawah kiri          Bijaksana dan berbudi luhur

 Leher kanan         Cergas , jujur , berani menderita
 Leher kiri             Cergas dalam segala hal dan banyak pengetahuan
 Leher di tengah    Tercapai cita - cita


BAHAGIAN KEPALA
 Kepala belah kanan             Terkabul cita - cita
 Kepala belah kiri                 Sering menemui kesusahan
 Kepala sebelah belakang     Jujur sabar dan tekun


BAHAGIAN MATA
 Kelompak mata kanan atas       Baik hati , ramah , berjaya
 Kelompak mata kiri atas           Baik budi , ramai yang suka
 Kelompak mata kanan bawah   Agak malas
 Kelompak mata kiri bawah       Kurang bijaksana

 Biji mata kanan          Suka serong dan pembohong
 Biji mata kiri              Pembohong tapi baik hati
 Hujung mata kanan    Baik hati , sopan santun , cerdas
 Hujung mata kiri         Baik budi , murah rezeki 

 Kening kanan           Cerdas dan cekap
 Kening kiri                Cerdas dan sopan santun
 Tengah kening           Keras hati dan berani segala hal


BAHAGIAN HIDUNG & PIPI
 Batang hidung       Banyak dicintai orang 
 Pada hidung         Banyak rezeki 

 Pipi kanan                            Ramai teman
 Tengah - tengah pipi kanan   Ramai yang suka
 Tengah - tengah pipi kiri       Ramai teman


BAHAGIAN TANGAN
 Jari tangan kanan                Serba boleh keuntungan
 Jari tangan kiri                    Serba baik bekerja
 Jari telapak tangan kanan    Banyak rezeki tetapi boros
 Jari telapak tangan kiri        Banyak rezeki dan cerman

 Pergelangan tangan kanan   Boros , suka bersukaria
 Pergelangan tangan kiri       Dapat berpangkat

 Siku tangan kanan   Kuat , ingin memiliki kejayaan
 Siku tangan kiri       Baik hati , suka menolong 

 Lengan kanan         Setia dan taat
 Lengan kiri             Menepati janji , rajin


BAHAGIAN KETIAK
 Ketiak kanan   Banyak menyimpan rahsia
 Ketiak kiri       Jujur 


BAHAGIAN KAKI
 Telapak kaki kanan    Tak mudah mengeluh
 Jari kaki kanan           Suka menolong 
 Jari kaki kiri               Berbudi , berbuat baik

 Tumit kanan    Jujur , ramai kawa
 Tumit kiri        Baik budi

 Pergelangn kaki kanan    Suka keluar rumah
 Pergelangan kaki kiri      Kehendak kuat

 Lutut kanan    Tidak peduli , tidak mahu usaha
 Lutut kiri       Kurang kuat berusaha


BAHAGIAN PERUT
 Perut bawah kanan   Banyak rezeki , suka memberi maaf
 Perut bawah kiri       Baik hati , hidupnya tenang

 Pusat                            Cerdas , tekun 
 Pusat bahagian kanan    Sejahtera dalam hidup
 Pusat bahagian kiri        Beroleh kemuliaan

 Pinggang kanan          Sayang pada pasangan hidup
 Pinggang kiri             Disayangi pasangan hidup

P/s : hahaha ~ banyak nye . Jadi ? inilah makna disebalik tahi lalat korang tu >_< .Bw betul ke tak ? Atin pun tak tahu lah . Atin tanye pendapat korang pulak , macam mana ? 


Sumber dari ; tentangcinta

No comments: